Steeds meer Arabier! - Reisverslag uit Rama, Israel van imre geer - WaarBenJij.nu Steeds meer Arabier! - Reisverslag uit Rama, Israel van imre geer - WaarBenJij.nu

Steeds meer Arabier!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg imre

18 Mei 2009 | Israel, Rama

Alan,

Hier een kort berichtje uit het vertrouwde en stomende (het was vandaag bijna 40 graden hier) Rama. Altijd al willen weten hoe een arabische bruiloft er aan toe gaat,dan moet je vooral even dit verhaal lezen! Afgelopen vrijdag ben ik uitgenodigd door Sila voor een bruiloft! De arabieren vieren een bruiloft een hele week, die week wordt thuis lekker gegeten en wat traditionele dingen gedaan, maar de laatste dag is het echt een party en gaat het dak er af en juist ja, daar ben ik bij geweest! Bij ons begon het om 20.00 en dan begint meteen de muziek te spelen, typische arabische muziek waar veel snelheid in zit. Ik zat meteen al op het puntje van mn stoel! Halverwege de avond gaat het bruidspaar lichtelijk dansend de zaal door met veel gasten om zich heen. Daarna is er afgwisseld een speciaal iets voor de bruid en de bruidegom. Zo gaat de bruid halverwege al dansend vanaf het begin vd zaal naar voren, waar ze allerlei kandelaars aansteekt. OP een gegeven moment komt de bruidegom er bij en start er weer een tradionele dans. Nog een andere traditie is, het scheren van de baard van de bruidegom, alleen deze bruidegom had geen baard, nou het zal wel! Om een uurtje of 12 is het dak er wel af geblazen, maar het gaat allemaal wel beschaafd en niet associaal! DE muziek is echt geweldig, ik heb op een gegeven moment zelfs ook een keer op mn allerbest arabisch wat gezongen, wat natuurlijk lachsalvo,s opleverde!Het allerleukste is dat ik uitgenodigd ben om naar de bruiloft van Priscila (oudste dochter des huizes) te komen en na vrijdag lijkt me dat toch wel erg leuk, hele dagen Baklava eten en arabische koffie drinken!

Tot snel!

Imre

  • 18 Mei 2009 - 22:03

    Roeland:

    He feestbeest, vrijwilliger zijn houdt niet in dat je niets hoeft te doen he! nee hoor, lachen dat je die ervaringen hebt, er zijn weinig mooiere dingen in het leven dat feesten omdat mensen elkaar heel bijzonder vinden. Pak zoveel mogelijk van dat soort karakteristieke dingen mee! Gaaf Imre! Ciao!

  • 22 Mei 2009 - 06:20

    Mama:

    Kijk uit met die Baklava, straks kun je niet meer door de deur en zo groot is ons nieuwe huis nou ook niet.
    Leuk dat je zo'n bruiloft hebt meegemaakt, wij hebben toen een Joodse bruiloft meegemaakt, dan wordt er glas vertrapt en ook komen bruidspaar en gasten dansend en handenklappend binnen.
    We hebben elkaar gisteren nog gesproken.
    groetejes van papa en mama

  • 25 Mei 2009 - 17:52

    Reinier Gerdine&Arja:

    Ha Imre
    Het gaat al best op schieten de reis, leuk om te lezen je verhalen, en dat je het naar je zin hebt. groeten van ons 3e

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Israel, Rama

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2009

David Beckham

26 Mei 2009

Appeltaart, vakantie

18 Mei 2009

Steeds meer Arabier!

09 Mei 2009

Als thuis!

25 April 2009

Verjaardag, tuinman, bouwvakker en Imre
imre

Hoi! een heel erg welkom op mijn weblog, hier ga ik zo nu en dan wat vertellen over mijn belevenissen in Suriname. Tan Bun! Imre

Actief sinds 18 Maart 2009
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 11026

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 01 Januari 2014

Stage Suriname

19 Maart 2009 - 15 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: