Verjaardag, tuinman, bouwvakker en Imre - Reisverslag uit Rama, Israel van imre geer - WaarBenJij.nu Verjaardag, tuinman, bouwvakker en Imre - Reisverslag uit Rama, Israel van imre geer - WaarBenJij.nu

Verjaardag, tuinman, bouwvakker en Imre

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg imre

25 April 2009 | Israel, Rama

Marragaba (is hallo in arabisch)

Ok ik ga het nog een keer proberen, gisteren had ik een lang berich getypt maar het ging niet helemaal goed met het plaatsen zoals jullie wel gelezen hebben (hij was niet helemaal af) Vandaag 25 april is mijn verjaardag en die hebben we goed geviert hier. Gisteren vertelde ik Mama rodainna dat mijn mama het niet zo leuk vond dat ik op mn verjaardag niet in NL ben, daarop zei ze dat ik tegen mama moest zeggen dat hier ook een mama is die goed voor me zorgt (dus mam voor iempie wordt wel gezorgd)En dat zorgen heeft ze wel gedaan, ze vertelde dat ze een salade zou maken die ik heel lekker vindt (het is een salade die ze eten op speciale gelegenheden zoals, verjaardagen en bruiloften en met lekker veel kruiden) Lamis een leidster zou een een cake maken en om 17.00 hebben we lekker gegeten. Ze hebben ook nog 'Happy Birthday' voor me gezongen en nog de arabische variant. Een leuk tussendoortje er is 2 weken geleden een nieuwe jongen hier gekomen en hij moet nog een beetje opgevoed worden want eerder deze week liep ie slaapdronken naar de keuken en ging daar vervolgens op de grond plassen en gisteren wilde hij naast zijn bed gaan plassen maar dat heeft de leider toch maar voorkomen. Zondag heb ik altijd vrij en kan ik een beetje uitrusten tot nu toe ben ik meestal met de bus weggeweest, zondag de 53 ben ik naar Safet geweest een heilige stad voor de joden en dit kun je goed merken want het gonst er werkelijk van de joden, je kun een duidelijk verschil merken met het arabische Rama. In Safet heb heb ik een kruisvaardersburcht bezocht, die op het hoogste punt ligt, vanaf hier kun je goed de hele stad overzien en heb je ook nog een mooi uitzicht op het meer van Galilea. Ze hebben in Safet veel bakkers waar je hele lekkere bladerdeeg hapjes kunt kopen, ik heb er goed van genomen (ik denk dat de bakker niks te klagen heeft gehad over z,n omzet die dag. Safet heeft veel oude synagogen die in de joodse wijk staan, ik had geen tijd om hier in te gaan, maar ik wil nog een keer terug naar Safet om meer te zien. De afgelopen weken heb ik veel in de tuin gewerkt, het was hard werken, maar gelukkig hebben de tieners mij geholpen. Veel lol gehad met ze, een jongen wil me telkens arabisch leren, ik spreek hem dan vervolgens na en dan is het lachen, gieren, brullen want ik spreek de woorden natuurlijk anders uit. Soms hadden even pauze en dan komt ineens een jongen aangelopen met een 'big' smile op z,n gezicht en 2 konijnen in z,n handen die hij vervolgens lekker rond laat lopen. Donderdag zijn alle kids terug gekomen van 2 weken vakantie thuis. In die tijd heb ik een dag beton gestort en een paar dagen geschilderd, waarvan de laatste dag tot 2.00 uur in de nacht, het wa leuk werk om te doen, helemaal omdat ik dit samen met Morat heb gedaan, ik ga de volgende keer meer over hem vertellen (het is namelijk een bijzonder exemplaar) Als je me wilt bellen, kan dat via het internationale nr 09001230085 je moet voor mn mobiele nr 00972 toetsen! Ik ga afsluiten anders wordt het bericht een te grote kluif voor jullie. Ik voel gelukkig na deze dag, het is leuk om je verjaardag een keer ergens anders te vieren. Ik heb zin in een nieuw jaar!


welterusten, laila tov

imre

  • 26 April 2009 - 12:25

    Jonathan:

    Imre,

    Had je al een sms'je gestuurd, maar hierbij nog een keer. Ik vertrek jouw kant op en hoop je deze week nog te bellen over hoe of wat. Kan je naar mij het nummer sms'en van het tehuis waar je werkt?

    Liefs,
    Jonathan

  • 29 April 2009 - 19:35

    Brother John En Aanh:

    Iempie,als nog van harte gefeliciteerd met verjaardag.We lezen met belangstelling je leuke berichten.Laat wat vaker van je horen!Succes met alles wat je daar doet!
    Groetjes uit Kesteren.

  • 29 April 2009 - 19:36

    Brother John & Aanha:

    Waar blijven trouwens de foto's?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Israel, Rama

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2009

David Beckham

26 Mei 2009

Appeltaart, vakantie

18 Mei 2009

Steeds meer Arabier!

09 Mei 2009

Als thuis!

25 April 2009

Verjaardag, tuinman, bouwvakker en Imre
imre

Hoi! een heel erg welkom op mijn weblog, hier ga ik zo nu en dan wat vertellen over mijn belevenissen in Suriname. Tan Bun! Imre

Actief sinds 18 Maart 2009
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 11034

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 01 Januari 2014

Stage Suriname

19 Maart 2009 - 15 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: