weekje israel - Reisverslag uit Rama, Israel van imre geer - WaarBenJij.nu weekje israel - Reisverslag uit Rama, Israel van imre geer - WaarBenJij.nu

weekje israel

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg imre

01 April 2009 | Israel, Rama

Sjalom,

Hierbij dan een snel berichtje vanuit Rama. Het was vandaag een mooie dag hier. De afeglopen dagen was het een beetje dutch weer, tenminste dat vertelde ik de mensen,het was wisselvallig, best wel wat regen en veel wind. Ik ben hier nu ruim een week en het voelt heel normaal, apart hoe snel en onbewust dat gaat. Vorige week donderdag heb ik voor het eerst een trp naar Beer Sheva gemaakt wat onderin israel ligt. Samen met Silas ging ik een meisje naar haar ouders brengen, het was een lange maar mooie trip, ik heb onderweg maar liefst 2 x een echte italiaanse cappuchino gedronken en heb er uitgebreid van genoten. Vanuit Galilea wat bovenin israel ligt ga je naar onderen richting de woestijn, dan zie je het landschap veranderen van heuvelachtig en vruchtbaar naar wat meer kaal en vlakker.Je ziet vlakbij de woestijn jagende roofvogels. In de buurt van Beer Sheva zie je voor het eerst huizen die dat woord niet mogen en kunnen dragen! Je rijd over een speciale snelweg waar je tol moet betalen en waar een speciale politie de dienst uitmaakt (voor de gewone politie is het hier verboden)Onderweg heb ik goed kennis kunnen maken met Silas, hij heeft wat weg van een worstelaar (jullie gaan een foto van hem zien) maar is een goeie gozer die hart voor de kids heeft. Hij heeft me onderweg veel verteld over israel en over de joden, best wel schokkende dingen die ik nog niet eerder had gehoord. Waar ik van opkeek, was dat hij zei dat israel helemaal niet zo leuk land is om in te wonen, met name in arabische dorpen praten mensen veel over elkaar maar niet tegen elkaar. Maar ook in de rest van israel is er veel druk onder de bevolking, mensen leven gejaagd het verkeer is gejaagd, mensen hebben weinig rust. Erg relativerend om te horen, met name omndat je als toerist een eenzijdig beeld hebt van een land. Gisteren had ik vrij en ben ik naar Haifa geweest, ik heb er niet veel gedaan, beetje in kleine winkels gekeken, verbaast hoe groot de stad is, tenslotte half verdwaald, dacht ik dat ik een bekende plek die op de kaart stond aangegeven had bereikt was het een van de zovele parken. UIteindelijk na 10 x vragen de juiste bus gepakt en teruggegaan. Ik spreek nu ongeveer 5 woorden arabisch en ga voor de 50, dus hoe me scherp! Heb vanavond baklava op, gruwelijk lekker en ik ben vanavond ongeveer 30 x door 1 kind gekust bij het alsmaar aanhoren van imrie of emrie i love you! Ik hoop trouwens snel wat foto,s te plaatsen maar kon mn usb kabeltje niet vinden, ik hoop met grote hoop dat ik hem wel bij me heb.

laila tof,

imre

  • 02 April 2009 - 13:31

    Andre:

    Ha Imre, Laat je niet al te veel wijs maken over Israel. Ondervindt het zelf maar. Enne, laila tov schrijf je met een v.
    :)

    Mazzel tov

  • 02 April 2009 - 17:08

    Karen:

    Heej Im,

    leuk om je verhalen te lezen, je hebt een leuke schrijfstijl :) Ik denk dat de kinderen al helemaal weg van jou zijn daar? Geniet van alles om je heen, maar jou kennende doe je dat met volle teugen..!

    xx Karen

  • 05 April 2009 - 11:17

    Roeland:

    Fantastisch Imre, wat je daar allemaal meemaakt. Inderdaad leuke schrijfstijl en mooie avonturen. Hou je ondernemende stijl vast: ga ervoor om zoveel mogelijk mee te maken! Veel plezier!

  • 05 April 2009 - 12:39

    Jonathan:

    Hey Im,

    Heerlijk je verhaal te lezen. Fijn dat het zo snel went en je draai kunt vinden.
    Zet 'm op en ik bel je snel.

    Liefs,
    Jonathan

  • 05 April 2009 - 12:48

    Anne:

    Haai Imre!
    Wat spannend allemaal, zet m op daar en geniet ook,

    groetjes, Anne

  • 11 April 2009 - 17:32

    Je Moeder:

    Het ga je goed, ik bel vanavond naar je op. Gaat het nu goed?

  • 19 April 2009 - 22:37

    Anne:

    haaai Imre, alles tov daar?
    Nog een weekje en we komen die kant op!
    Spannend!
    Veel succes daar!

  • 20 April 2009 - 13:44

    Reinier:

    Hoi Imre,leuk om je mail te lezen,volgens mij heb je goed naar de zin,groetjes van ons drieen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Israel, Rama

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2009

David Beckham

26 Mei 2009

Appeltaart, vakantie

18 Mei 2009

Steeds meer Arabier!

09 Mei 2009

Als thuis!

25 April 2009

Verjaardag, tuinman, bouwvakker en Imre
imre

Hoi! een heel erg welkom op mijn weblog, hier ga ik zo nu en dan wat vertellen over mijn belevenissen in Suriname. Tan Bun! Imre

Actief sinds 18 Maart 2009
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 11032

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 01 Januari 2014

Stage Suriname

19 Maart 2009 - 15 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: